Trots utmaningar som bristande laddinfrastruktur och höga kostnader överväger 42 procent av de tillfrågade att köpa en elbil som sitt nästa fordon.
StoreDot har presenterat ett nytt elbilsbatteri som kan laddas upp till 80 procent på bara 5-10 minuter. Batteriet har en livslängd på 65 000 mil tack vare förmågan att genomgå 2 000 ultrasnabba laddningscykler.
Koldioxidutsläppen från nya personbilar minskade minskade med över 8 procent från föregående år. Under de senaste fyra åren har utsläppen från den genomsnittliga nya personbilen nästan halverats. Avgörande för den utvecklingen är den stora ökningen av elbilar.
Världens största batteritillverkare driver ner kostnaderna för batterier till elbilar. På ett år har kostnaden mer än halverats. Utvecklingen ligger år före det prognosmakare har trott. Det mesta tyder på att priserna kommer fortsätta sjunka.
En ökning med 69 procent jämfört med föregående år. I EU, EFTA och Storbritannien ökade försäljningen med 29 procent år till år, medan USA och Kanada såg en ökning på 41 procent och nästan en fördubbling i Kina.
Nyregistreringen av elbilar i januari ökade med 17 procent, jämfört med samma månad året innan. Det gör det till den näst bästa januarimånaden hittills för elbilar.
Tre år tog det från lanseringen av Teslas Model Y, till att den erövrade platsen som världens mest sålda bil, alla kategorier.
Kylan och kökaoset på E22:an gjorde att många började kasta ur fördomar om hur elbilar hanterar kylan. De flesta av dem helt felaktiga.
Medierna köpt budskapet från fordonsindustrin som lobbat för att få tillbaka elbilsbonusen. Det är fordonsindustrins rätt att göra det, men medierna måste göra ett mycket bättre jobb i att granska deras budskap om en "iskall" elbilsmarknad.