Toppen! Nu är du prenumerant på Warp News
Härligt! Genomför ditt köp i kassan för full tillgång till Warp News
Varmt välkommen tillbaka! Du är nu inloggad.
Tack! Kolla din inkorg för att aktivera ditt konto.
Klart! Din faktureringsinformation är nu uppdaterad.
Uppdateringen av faktureringsinformationen misslyckades.
💡 Tips från Warp News: Varför sociala medier inte skapat polarisering & det bästa sättet att lära känna Joe Biden

💡 Tips från Warp News: Varför sociala medier inte skapat polarisering & det bästa sättet att lära känna Joe Biden

Det bästa sättet att lära känna Joe Biden, ett svar på varför vi är polariserade, elbil eller vätgasbil, varför media gör oss pessimistiska.

Mathias Sundin
Mathias Sundin

📚 Bok

Om du vill lära känna Joe Biden gör ingen annan bok ett bättre jobb än Richard Ben Cramers What It Takes.

Cramer försöker svara på frågan vad som krävs för att vara presidentkandidat. Han gör det genom att dyka in i kandidaternas huvuden under valet 1988. Följer dem i kampanjen, pratar med dem och försöka lära känna och förstå dem.

Så vad har valet 1988 att göra med Joe Biden? Det var då han försökte bli president första gången.

Cramer drar slutsatsen att du måste vara extrem på något sätt. De behöver inte vara extrema på samma sätt, men något sätt. Att Biden kampanjade för att bli president i 32 år innan han lyckades visar hur rätt Cramer hade.

📰 Artikel

Intressant intervju med Ezra Klein om hans nya bok Why we’re polarized.

F: "När jag började läsa förväntade jag mig att hitta ett kapitel om filterbubblor och Facebook. Eller om hur Twitter driver politiska konversationer till ytterligheter ... Förklara din allmänna teori och varför de sociala plattformarna spelar en relativt liten roll i den."

A: "Bokens kärnhistoria är att landets dominerande politiska koalitioner under de senaste 50 åren har sorterat efter ideologi, ras, religion, geografi, psykologi, konsumentbeteende och kulturella preferenser. Detta har i sin tur startat en serie feedbackloopar där politiska institutioner (media, kongressen) och aktörer (kandidater, enskilda journalister) anammar mer polariserade strategier för att både svara och nå en mer polariserad publik, som ytterligare polariserar publiken, vilket ytterligare polariserar institutionerna, vilket ytterligare polariserar publiken och så vidare.

Sociala medier är en av dessa institutioner och enligt min uppfattning accelererar de polariseringen. Under de kommande åren kan de få en ännu större roll. Men huvuddelen av uppgången i amerikansk partipolarisering föregår sociala medier, vilket innebär att sociala medier inte är kärnan i historien.

👉 Why Are We Polarized? Don't Blame Social Media, Says Ezra Klein

📺 Video

Är elbilar framtiden eller vätgasbilar? Eller båda två?

Joe Scott tittar närmare på de två teknikerna.

🗄️ Från arkivet

Bra journalistik är en av de viktigaste saker vi har i samhället.

Men nyhetsmedia är obalanserade och rapporterar många fler negativa än positiva nyheter, vilket ger oss en förvrängd och pessimistisk bild av verkligheten.

📺 Varför är människor så pessimistiska till framtiden? Del 2 - media

🤪 Och nu något helt annat

Det går visst.

📝 Få en dos faktabaserad optimism varje vecka.

Bli en del av över 15 000 optimistiska, framtidsinriktade prenumeranter som vill att framtiden kommer snabbare.